maglownica Nubira 2

Oficjalny serwis Koła Naukowego Slawistów w Łodzi

Temat: problem z ukladem kierowniczym w Nubirze ?:)
Witam


A maglownica to jaki koszt ?


Niestety nie wiem, nie jezdze Nubira. Moze ktos inny Ci powie. Ale stawiam
na to, ze zbyt tania nie bedzie.


btw. uzupelnienie opisu ... przy jezdzie i skreceniu kol - kierownica
jednak
odbija "na prosto", ale do momentu jednego z tych dwoch punktow, przy
ktorych kierownica sie "blokuje" - im wolniej jade tym latwiej kierownicy
"przejsc" przez ten feralny punkt, przy szybkiej jezdzie bywa ze poprostu
stanie w tym miejscu i trzeba jej pomoc inaczej ciagle skreca :)

Podsumowujac - sa dwa punkty (symetrycznie - jak krece w lewo i w
prawo) gdzie kierownice przy obrocie cos hamuje :)
pozdr.


No to wyglada to identycznie jak u mnie bylo. Jak skrecilem kierownice, to
moglem w kolko jezdzic ;) Po pewnym czasie doszlo do tego, ze wogole kolko
sie ciezko obracalo. Po wymianie obu lozysk na McPherosnach jak reka odjal,
kierownica chodzi jak marzenie , mimo, ze nie mam wspomagania. JA stawiam,
na te lozyska. Koszt stosunkowo niewielki (lozyska 2szt +wymiana) w
porownaniu do calej maglownicy.
A propo "przechodzenia" kierownicy przez feralny punkt. Przy wolniej jezdzie
serwo dziala mocniej, wiec jest w stanie pokonac opor, przy szybszej dziala
juz slabiej i go nie pokonuje.
 Wniosek koncowy. Wymiana lozysk za jakies 20-50zl/szt , pozwoli uniknac
uszkodzenia serwa, ktore zbyt tanie nie jest.

Pozdrawiam
 Radek


Źródło: topranking.pl/1611/problem,z,ukladem,kierowniczym,w,nubirze.php


Temat: Wspomag.kierownicy=> działanie skokowe?

"SMi" <b@maila.plwrote in message



Witam,
Jak kręcę kierownicą, to mam efekt jakby kierownica kręciła się raz
normalnie lekko a o kawałek obrotu ciężej i tak w kółko...
Tak jakby wspomaganie raz działało o za kawałeczek obrotu kierownicą nie
działało...
a za kawałeczek obrotu kierownicą znowu działało... i tak w kółko...
Zauważyłem, że jak troszkę popracuje silnik, to te objawy się troszkę
zmniejszają, ale nadal pozostają...
Auto: Nubira II 2000ccm kombi


Przesmaruj szybko przegub kardana na walku kierowniczym, bo zalatwisz
maglownice albo i pompe wspomagania. I z doswiadczenia - nie zadnym WD-40
(tym mozesz poczatkowo prysnac, zeby przeplukac syf), tylko normalnym
smarem. Mialem podobny problem w Nubirze I. Niestety - rok pozniej
maglownica byla do wymiany ;-(


Źródło: topranking.pl/1624/wspomag,kierownicy,dzialanie,skokowe.php


Temat: Wspomag.kierownicy=> działanie skokowe?


Witam,
| Jak kręcę kierownicą, to mam efekt jakby kierownica kręciła się raz
| normalnie lekko a o kawałek obrotu ciężej i tak w kółko...
| Tak jakby wspomaganie raz działało o za kawałeczek obrotu kierownicą nie
| działało...
| a za kawałeczek obrotu kierownicą znowu działało... i tak w kółko...
| Zauważyłem, że jak troszkę popracuje silnik, to te objawy się troszkę
| zmniejszają, ale nadal pozostają...

| Auto: Nubira II 2000ccm kombi

Przesmaruj szybko przegub kardana na walku kierowniczym, bo zalatwisz
maglownice albo i pompe wspomagania. I z doswiadczenia - nie zadnym WD-40
(tym mozesz poczatkowo prysnac, zeby przeplukac syf), tylko normalnym
smarem. Mialem podobny problem w Nubirze I. Niestety - rok pozniej
maglownica byla do wymiany ;-(


Co to jest "maglownica" ???

SMi


Źródło: topranking.pl/1624/wspomag,kierownicy,dzialanie,skokowe.php


Temat: Wspomag.kierownicy=> działanie skokowe?


"SMi" <b@maila.plwrote in message

| Przesmaruj szybko przegub kardana na walku kierowniczym, bo zalatwisz
| maglownice albo i pompe wspomagania. I z doswiadczenia - nie zadnym
| WD-40  (tym mozesz poczatkowo prysnac, zeby przeplukac syf), tylko
| normalnym  smarem. Mialem podobny problem w Nubirze I. Niestety - rok
| pozniej  maglownica byla do wymiany ;-(
| Co to jest "maglownica" ???

Przekladnia kierownicza.

--


Który to jest ten przegub kardana: ==czy to jest ten w komorze silnika,
zaraz za ścianką kabiny pasażerskiej, zamontowany na kolumnie kierownicy tuż
przed przekladnią kierowniczą ?

Pozdr.
SMi


Źródło: topranking.pl/1624/wspomag,kierownicy,dzialanie,skokowe.php


Temat: Nubira II 2,0 kombi czy opel Vectra B 2,0 16V który wybrać

"J.F." <jfox_xnosp@poczta.onet.plwrote in message



| A jeszcze wracają do nubiry - poza tulejami ... samochód prosty
| jak cep  "nie ma się co w nim popsuć ...."
| Oj jest :-(
| No to pochwal się ;)
Laczniki stabilizatora, pasek rozrzadu, wentylator, kolo pasowe,
tlumik [2 lata, 36kkm], hamulce tylne, przewod paliwowy,  pompa
wspomagania przy wypadku, wylaczniki rozne, cewka immobilizera,
pompa paliwa i wtryskiwacze .. ale to byc moze zla diagnoza cewki.
To z praktyki .. na kilku pojazdach :-)


Pasek rozrzadu to sie wymienia co 60 kkm i nie ma problemow.

W mojej Nubirze wieksze naprawy:
- uszczelka pod glowica, pompa wodna (na wszelki wypadek, bo wyjezdzalem do
Austrii, a podciekala lekko), rozrusznik, cieknaca maglownica, sterownik
centralnego zamka, tarcze przednie wymienione na gwarancji (po 9 kkm), rdza
na tylnej klapie (kombi), oblazace relingi, tlumiki (w sumie 2x koncowy i
raz srodkowy) i jakies duperele.
Ale jak na 110 kkm i 7 lat to uwazam, ze wcale nie tak duzo.


No coz .. wersja wczesniejsza [I], beznynki w trasie palila
roznie. Ponoc wystarczalo jej 10, ale mnie sie to nie udalo.
13 minimum. Choc przyznaje ze przepisowo to nie bylo :-)


Kombi 1.6 w trasie okolo 7-8 litrow benzyny. Minimalne zuzycie na
kilkusetkilometrowej trasie to 6,2 l/100 km. Po miescie do 13 l/100 km.


Źródło: topranking.pl/1626/nubira,ii,2,0,kombi,czy,opel,vectra,b,2,0,16v,ktory.php


Temat: Blokująca sie kierownica w Fordzie
Nie wiem jak jest w Fordach, ale w Nubirach ten problem jest dość częsty.
Wynika on z tego, że na kolumnie kierowniczej zamontowany jest tzw. przegub
Cardana (inaczej wał pośredni). Jest to element umożliwiający załamanie kolumny
kierowniczej od koła kierowniczego tak, aby można było ją podpiąć do przekładni
kierowniczej (maglownicy) i aby dalej zachowała swoje właściwości skrętne.
Przegub ten znajduje się w komorze silnika i w Nubirze akurat nie był niczym
osłonięty (w innych autach jest w gumowej osłonie). Więc był podatny na wpływ
czynników zewnętrznych (w szczególności wilgoć), co powodowało, że rdzewiał,
zacierał się powodując skokowe zacinanie się kierownicy przy sterowaniu autem.
Sprawdź czy nie to jest przyczyną twoich problemów.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,20,23504061,23504061,Blokujaca_sie_kierownica_w_Fordzie.html


Temat: Nubira i bezpieczniki
Nubira i bezpieczniki
Witam.
Nie swieca mi kontrolki na desce od ABS i Poduszki.
Zastanawialem sie co sie dzieje i zerknolem na bezpieczniki.
Nie ma bezpiecznikow ani pod maska ani w srodku auta.
Auto niedawno kupilem.
W zwiazku z tym mam pytanie czy bezpieczniki sa tylko od ukladow kontrolnych
czy sa takze od samego ABS i poduszki ?
Czy jak je zaloze kontrolki beda swiecic i czy uklady te beda dzialac ?
Nigdy nie jezdzilem autem z ABS wiec nie wiem jak mam to spawdzic czy dziala
czy nie.
Acha i jeszcze jedno cpo moze byc przyczyna lekkiego luzu na kierownicy ? Mam
nadzieje ze nie maglownica. Auto ma 130 kkm
Silnik 1,6. nubira 1 ,
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,534,40367156,40367156,Nubira_i_bezpieczniki.html


Temat: Nubira czy Astra-co byście wybrali?
wiemy wiec ze zarowno z bezpieczenstwem czynnym jak i biernym raczej chudo.

wybralem co sensowniejsze-ale krytyczne- opnie wlascicieli z czasow gdy auto
pachnialo jeszcze swiezoscia:

Nubira I 2.0 CDX
Wahacze przednie-nie do zaakceptowania, co 40tys. wymiana, lączniki
stabilizatora co 70tys. wyciek oleju z wspomgania kierownicy po 100tys. tylny
tlumik orginalny - mniej niz zero, krajowe lepsze. Moze byc za te pieniadze,
szybkie po?cigowe auto, zawieszenie konstrukcyjnie bardzo dobre, tylko elemnty
gumowe w wahaczach przednich to typowa niska kultura wykonania, brak kleju
sprzęgającego gumę z metalem.
Marian

NUBIRA 1.6 KOMBI
Całkiem niezłe autko przejechałem już 235000 km od 99r wadliwe zawieczenie
przednie, szybko siadają końcówki drążka a także chłodnica klimatyzacji zgniła
tak jest całkiem nie?le mam koła 16 cali i oponki 215/40 na tych kołach jako?
sie trzyma bo na fabrycznych można zaliczać rowy przy dużych prędko?ciach ale
ogólnie jestem zadowolony
Przemas

Zaraz po zakupie (113 000 km) padł wał po?redni kolumny kierownicy - 390 zł
plus robota 100. Potem tłumik ?rodkowy za 190 i katalizator za 360. Potem
robiłem tylne zawieszenie za 250. Potem drgania silnika przenosiły się nawet na
siedzenia. 140 zł koszt poduszki silnika odpowiedzialnej za tą usterkę. Potem
była awaria układu kierowniczego. Kierownica mimo wymienionego wału nie wracała
mi do położenia do jazdy na wprost. Samochód był niesterowny i niebezpieczny.
Mechanicy rozkładali ręce. Wymieniałem pompę wspomagania (700 zł) i maglownicę
(250 zł za używkę). Kierownica przy je?dzie na wprost na nierówno?ciach skakała
na boki. Zawieszenie z tyłu w deszcz skrzypiało jak stara kanapa. Wymieniłem 2
tuleje stabilizatora (10 zł sztuka) i pomogło na niecałe pół roku. Miałem
wielokrotnie problemy z odpaleniem silnika. Popsuł się silnik tylnej
wycieraczki. Pod?wietlenie sterowania nadmuchem lubiło się wyłączać. Trzeba
było pstryknąć w to ustrojstwo i wtedy się zapalało. Totalna rozsypka.
Powymieniałem wszystko co było do wymiany i nadal auto było popsute. Tłukło mi
co? nad tylnym prawym kołem. Bez przerwy rozsypywały się sworznie wahaczy.
Urwał się łeb od belki przedniego zawieszenia. Zawieszenie to kompletna
porażka. Mimo ustawienia geometrii samochód pływał mi i nie trzymał kierunku
jazdy. To bardzo niebezpieczna bryka. Unikajcie jej jak ognia!!! Ufff już tej
kupy złomu nie mam.
oko




Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,20,35869432,35869432,Nubira_czy_Astra_co_byscie_wybrali_.html


Copyright (c) 2009 Oficjalny serwis Koła Naukowego Slawistów w Łodzi | Powered by Wordpress. Fresh News Theme by WooThemes - Premium Wordpress Themes.