Malowanie pokoju dwoma kolorami

Oficjalny serwis Koła Naukowego Slawistów w Łodzi

Temat: malowanie - wyciągnięcie sufitu na ścianę
Witam,

maluję pokój dwoma kolorami sufit oraz ściany. Sufit "wyciągam" 2-3 cm
paskiem na ścianę.
Po tygodniu nakleiłem taśmę malarska, aby uzyskać efekt wspomnianego paska,
ale niestety po odklejeniu paska schodzi on razem z farbą. Oczywiście nie po
całości, ale jednak.
Jak temu zaradzić?
7 dni to długo na schnięcie. Podłoże przygotowane, zagruntowane.


Źródło: topranking.pl/1559/malowanie,wyciagniecie,sufitu,na,sciane.php


Temat: malowanie - wyciągnięcie sufitu na ścianę
tango pisze:


maluję pokój dwoma kolorami sufit oraz ściany. Sufit "wyciągam" 2-3 cm
paskiem na ścianę.
Po tygodniu nakleiłem taśmę malarska, aby uzyskać efekt wspomnianego
paska, ale niestety po odklejeniu paska schodzi on razem z farbą.
Oczywiście nie po całości, ale jednak.
Jak temu zaradzić?
7 dni to długo na schnięcie. Podłoże przygotowane, zagruntowane.


Malowalem duluxem i decoralem mialem to samo.Odklejalem po 1-2 dniach.
Okazalo sie ze i tasma byla do d...
W castoramie polecono mi inna tasme i odklejalem ja zaraz po malowaniu i
juz nic nie odlazilo.


Źródło: topranking.pl/1559/malowanie,wyciagniecie,sufitu,na,sciane.php


Temat: Białe meble na wysoki połysk, gdzie?
A może coś innego polecicie?
Meble kuchenne (aneks) mają kolor dębowy (fagerland z Ikei) z białym matowym blatem i wyspą dębową z białym blatem (wysoki połysk). Teraz potrzebuję reszty mebli do pokoju, tak aby tworzyły zgrabną całość...
Ściany w części aneksu to "biała czekolada" i małe kafle Cerkoloru "Jaśmin",ściana w częsci salonowej w kolorze "rzymskiego poranka" farby Dulux(niestety po trzykrotnym malowaniu jakiś taki nijaki) , kanapa z dwoma fotelami Ikea Ektorp HÅVET w kolorze Radeby jasnobezowy. Teraz potrzebuje stolik pod TV, komodę, barek i ławę. Może coś polecicie?
Będę wdzięczna za wszelakie sugestie.
Pozdrawiam,
Bernadeta


Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,7,86573481,86573481,Biale_meble_na_wysoki_polysk_gdzie_.html


Temat: maluję pokoje - mam pytanie
maluję pokoje - mam pytanie
znudził mi sie pokój jerza po ... roku - przemaluję go, ale do
pomalowania mam pokój dla drugiego dziecka- tu będę malować też
sufit. miedzy malowanie pokoi będzie przerwa bo jerza trzeba
wyeksmitować do świerzo pomalowanego pokoju, wiec się musi najpierw
przewietrzyć.

mam pytanie: firanek wieszac nie wolno ;P, a malować? Bo tak na
rozum, to maluje sie przecież tylko jedną ręką w górze a firanki
wiesza dwoma.

Ps. znudził mi sie też kolor kuchni i salonu

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,49966,75904166,75904166,maluje_pokoje_mam_pytanie.html


Temat: six_a jestes?
six_a jestes?
pomoz mi, bo masz generalnie podobne spojrzenie do mojego, a ja sie
zgubilam

mam chlodna sypialnie, od strony wschodniej, wiec ciemna wiekszosc
dnia, pomalowana na zimy lososiowy, plus blady rozn szafa i blady
roz rolety. do tej pory łamane bylo dwoma niebieskimi obrazami,
niebieskimi zaslonkami i niebieska narzuta i niebieskimi swieczkami.
znudzilo mi sie i za zimno mi sie tam zrobilo. malowanie nie wchodzi
w gre, bo sciany mi sie podobaja, poza tym szafy i rolet nie
zmienie.
kupilam dzis fajne ciemnofioletowe firanki - taki polcieply kolor,
bo jest nasycony, nie taki zimny i chcialam do tego kupic żółtą
narzutę i poduszki i jakoś ocieplic ten pokoj. Kupilam jedynie
oslonke na kwiatek żółtą i jestem w kropce, bo okazalo sie, ze zolty
kolor albo niemodny albo niepraktyczny, bo nigdzie, doslownie
nigdzie nie moge znalezc tego, co sobie wymyslilam.
Jaki bys kolor poradzila na ocieplenie pokoju? Firanki, a wlasciwie
zaslonki, bo to z takiego cienkiego materialu jest wygladaja dobrze,
pokoj nie jest taki wyblakly, jest wyrazisty, do tego na parapecie
beda staly nowe, bambusowe pudla na gazety i ksiazki, wiec jest OK.
ale nie wiem kompletnie co z reszta? jak wrzuce fiolet na łozko to
sie znowu zrobi za ciemno i za zimno.

no wiec licze na pomoc
moge sprobowac zrobic zdjecia w niedziele



Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,35293,79080202,79080202,six_a_jestes_.html


Temat: Wykonczenie tynku wewnetrznego
CIACH ...


| Gładzi tyle zchodzi na m.kw ile jej nałożysz ale nie powinno sie
przekraczać
| gr. warstwy  ~ 1mm ...
| Jeżeli masz filcowany tynk to bardzo mało położysz gładzi tylko tyle aby
| była ściana gładka ...

a jak jest wydajnosc np na ile metrow starczy jeden worek np 20 kilowy  ?
( nawet nie wiem jak sie gladz sprzedaje :) )

| Kładłem nie jest to łatwa robota jeżeli są duże nierówności. Jeżeli
będzie
| idealnie położony tynk to nie jest żle.

czyli lepiej wybrac albo to albo to .. czy jednak obecne farby same w
sobie
nie tworza odpowiedniej faktury ktora powoduje ze roznica pomiedzy
gladzia a filcowka  jest wlasciwie niezauwazalna ?


U mnie była kładziona gładź gipsowa na tynk wykończony filcówką. Różnica
między tynkiem "filcówką" a tym z położoną gładzią jest wg. mnie duża. Mam
położone gładzie w całym budynku, oprócz części piwnicy i widzę różnicę.
Nawet część piwnicy mam zrobionej gładzią, bo po prostu lepiej wygląda. Po
za tym jeżeli będzie malowane na biały kolor, to znacznie łatwiej pokryć
gładź. Bp. Jeżeli zastosuje się jakąś tanią farbę (Jedynka,Pilak, Nobiles -
pokój) to na gładź można dać dwie warstwy, a nawet jedną, w przypadku tynku
cem.-wap. (obojętne, czy wykończony filcówką czy nie) ciężko jest pokryć
dwoma warstwami. Przerabiałem temat i muszę położyć w piwnicy 3-cią warstwę
farby na tynk "filcówkę", bo mi się nie za bardzo podoba, z w pomieszczeniu
gdzie mam gładź zastanawiam się czy kłaść drugą warstwę.
Jeżeli chodzi o kładzenie gładzi to nie jest trudne, ale dość pracochłonne
(szczególnie szlifowanie ...) i jest przy tym dużo pyłu.
Gładź gipsowa sprzedawana jest w workach 20,25 lub 30 kg (zależy od
producenta, gipsu itp.)
Najtaniej wychodzi np. Gipsar (ok. 21-24zł/25kg), Megaterm (coś w okolicach
28zł/25kg), z droższych Cekol-45 (ok. 28-32zł/20kg). Wydajność jest dość
duża jeżeli ściany są równe, szczególnie jeżeli jest to filcówka i wychodzi
wtedy ok. 1kg/m2. czyli worek starcza na ok. 25m2, a to może starczyć na
b.małe pomieszczenie, a dwa worki już na średniej wielkości pokój (zależy
czy sufit też, czy nie).

Pozrdawiam.


Źródło: topranking.pl/1559/wykonczenie,tynku,wewnetrznego.php


Temat: Wykonczenie tynku wewnetrznego

Użytkownik "Sebastian (Poczta - e-mail)" <poc@poczta.onet.plnapisał w
wiadomości
CIACH ...

| Gładzi tyle zchodzi na m.kw ile jej nałożysz ale nie powinno sie
| przekraczać
| gr. warstwy  ~ 1mm ...
| Jeżeli masz filcowany tynk to bardzo mało położysz gładzi tylko tyle
aby
| była ściana gładka ...

| a jak jest wydajnosc np na ile metrow starczy jeden worek np 20 kilowy
?
| ( nawet nie wiem jak sie gladz sprzedaje :) )

| Kładłem nie jest to łatwa robota jeżeli są duże nierówności. Jeżeli
będzie
| idealnie położony tynk to nie jest żle.

| czyli lepiej wybrac albo to albo to .. czy jednak obecne farby same w
sobie
| nie tworza odpowiedniej faktury ktora powoduje ze roznica pomiedzy
| gladzia a filcowka  jest wlasciwie niezauwazalna ?

U mnie była kładziona gładź gipsowa na tynk wykończony filcówką. Różnica
między tynkiem "filcówką" a tym z położoną gładzią jest wg. mnie duża. Mam
położone gładzie w całym budynku, oprócz części piwnicy i widzę różnicę.
Nawet część piwnicy mam zrobionej gładzią, bo po prostu lepiej wygląda. Po
za tym jeżeli będzie malowane na biały kolor, to znacznie łatwiej pokryć
gładź. Bp. Jeżeli zastosuje się jakąś tanią farbę (Jedynka,Pilak,
Nobiles -
pokój) to na gładź można dać dwie warstwy, a nawet jedną, w przypadku
tynku
cem.-wap. (obojętne, czy wykończony filcówką czy nie) ciężko jest pokryć
dwoma warstwami. Przerabiałem temat i muszę położyć w piwnicy 3-cią


warstwę

Filcówkę pokryłem 1 warstwą (Dyrup) białą,
Jedynka gorzej wyglądała przy 3 warstwie
[..]

Pozrdawiam.


CEzar


Źródło: topranking.pl/1559/wykonczenie,tynku,wewnetrznego.php


Temat: jak pomalowac pokój by go powiększyć?
jak pomalowac pokój by go powiększyć?
słyszałam, ze malowanie dwoma kolorami (2 ściany tak, dwie tak) optycznie
powiększa pokój. Ale jakie kolory wybrać? Strasznie podoba mi się kolor
pomidorowy i cytrynowy, ale czy to odpowiednie kolory? dzięki za odp!
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,156,6674361,6674361,jak_pomalowac_pokoj_by_go_powiekszyc_.html


Temat: długi pokój
To dostałam na innym Forum od profesjonalisty, może coś z tego wyciągniesz dla
siebie. Pozdrawiam.

Rzeczywiście do ciemnych pomieszczeń pastelowy, słoneczny żółty jest dobrym
wyborem - należy jednak pamiętać, iż żółty jest kolorem optycznie
przybliżającym co oznacza w praktyce, że stosowanie żółtego w małych
pomieszczeniach daje efekt jeszcze mniejszego pomieszczenia.
Aby poszerzyć pokój można zastosować pewne geometryczne triki na ścianach (np.
szerokie pasy w poprzek ściany na ścianach krótszych mogą optycznie poszerzyć,
albo malowanie głębi na ścianach dłuższych) wymaga to jednak pewnej wprawy,
wyobraźni a także chęci na taką nietuzinkowość.

Jeśli chodzi o kolory to można tu się pokusić o żółty (jednak bardzo rozbielony
i koniecznie słoneczny, świetlisty odcień) - można by nim było pomalować jedną
dłuższą ścianę, sufit i krótszą na przeciwko okna, pozostałe dwie mogą być w
pastelowym zielonym (koniecznie w tym samym tonie co żółty) lub pastelowym
łososiowym, może to także być lila (ale, jako że pokój jest ciemny, koniecznie
ciepły jego odcień, bardziej wpadający w róż);

można również cały pokój pomalować na pastelowy brzoskwiniowy lub morelowy - te
ciepłe kolory świetnie wpływają tak na ciało jak i na ducha, dają sporo
pozytywnej, łagodnej energii. I tu sufit może być w takim samym kolorze jak
ściany (nie będzie się odcinał i podkreślał długości ścian);

można także użyć kontrastu, na podobnej zasadzie, o której Pani wspomniała -
czyli wziąć dwa różne tony tej samej barwy (różnica może sięgać nawet do kilku
tonów) i jaśniejszym odcieniem pomalować ściany krótsze a ciemniejszym dłuższe
(trzeba jednak zastosować to umiejętnie, tak aby nie podkreślić ciemniejszym
kolorem długości ścian ale "roszerzyć " optycznie ściany krótsze). Dobrze może
także wyglądać kontrast z dwoma różnymi kolorami - np. krótsze ściany malujemy
ciepłym kremowym lub waniliowym a dłuższe pastelowym łososiowym albo
brzoskwiniowym, dobre efekty mogą dać także żółty z zielonym, czy żółty z
pomarańczowym, a także ciepły róż lub koralowy z wanilią. w przypadku
zastosowania kontrastu z dwóch kolorów sufit malujemy kolorem zastosowanym na
ścianach dłuższych ale rozbielonym.

Generalnie jednak stosowanie w praktyce zasady kontrastu, tak aby poszerzyć
optycznie pokój jest dość trudne, trzeba bowiem świetnie zgrać barwy, odcienie
a nawet tony by nie otrzymać efektu odwrotnego do zamierzonego. Znacznie
bezpieczniejsze jest malowanie dwóch sąsiadujących ścian i sufitu jednym
kolorem a następnych dwóch (+ np. dywan czy wykładzina na podłodze) inną barwą.
Najbezpieczniej jednak pomalować całość łącznie z sufitem jednym (słonecznym i
pastelowym w tym przypadku) kolorem.

Oczywiście aby efekt zastosowany w pokoju był pełny należy też odpowiednio
dobrać dywan lub wykładzinę, firanki, zasłonki (jaśniejsze od ścian bo
ciemniejsze zawężą pokój),
i kolory mebli (a także ich ustawienie - w miarę możności porozstawiać tak aby
nie zbijały się np. na jednej tylko dłuższej ścianie), dodatki, bibeloty,
można "rozbić" dłuższe ściany obrazami lub plakatami.


Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,15858,30893994,30893994,dlugi_pokoj.html


Copyright (c) 2009 Oficjalny serwis Koła Naukowego Slawistów w Łodzi | Powered by Wordpress. Fresh News Theme by WooThemes - Premium Wordpress Themes.