mapa podróży stasia i nel

Oficjalny serwis Koła Naukowego Slawistów w Łodzi

Temat: W Pustyni i W Puszczy trasa podrózy Stasia i Nel
Witam wszystkich.
Jest wydanie książki ,,W pustyni i w puszczy" z rysunkiem i opisem podrózy Stasia i Nel po Afryce. Potrzebuje dokładny opis tej trasy lub skan mapy. Dzięki za pomoc.

Źródło: forum.pclab.pl/index.php?showtopic=113705

Temat: Kamperowa wyprawa do Maroka. Forum www.wolnycaravaning.pl.
Wieczorem na kemping przyjeżdżają Brytyjczycy. Rozstawili się przy nas. Są zaskoczeni widokiem polskiego kampera w tej części świata. Biorą udział w wyprawie Londyn-Timbuktu. Podróżują samochodami osobowymi. Część z nich była w Polsce. Opowiadają o Wrocławiu i Krakowie. Namawiam ich do odwiedzenia naszych pięknych Kaszub. Wcześnie rano opuszczamy kemping Miramonte. Obsługa jeszcze śpi, sami otwieramy ciężką metalową bramę. Żegna nas tylko stary pies, który od pierwszych chwil na kempingu przyplątał się do nas. Dzieci dały mu na imię Saba. Tak jak W pustyni i w puszczy Henryka Sienkiewicza. Nasza afrykańska wyprawa jest dla nas bardzo ważna i pełna przygód, ale daleko nam do Stasia i Nel. Saba informowała nas szczekaniem , gdy ktoś przechodził obok naszego kampera. Dosyć mocno uszczupliła nasze zapasy szynki konserwowej, ale polubiliśmy ją i ciężko było nam się z nią rozstać. Kierujemy się w stronę Rabatu, stolicy Maroko. Nasza nawigacja nie pokazuje Afryki. Mamy do dyspozycji mapę Maroka . Jesteśmy przyzwyczajeni do mapy, pilnujemy numerów dróg. Z mapą podróżowaliśmy przez wiele lat, nie sprawia to nam żadnych trudności. Przy tak długiej wyprawie z udziałem dzieci należy napisać o tym kilka słów. Dla wielu z nas podróżowanie z dziećmi to wielki kłopot, który niesie ze sobą wiele ograniczeń i utrudnień. Jest w tym wiele prawdy, ale przestrzeganie kilku podstawowych zasad podróżowania z dziećmi, może przynieść wiele radości rodzicom jak i dzieciom. Ja osobiście nie wyobrażam sobie moich wypraw bez dzieci. Bardzo istotną rzeczą dla dzieci jest poczucie bezpieczeństwa. Pamiętajmy aby dzieci szczególnie w upalne dni dużo piły i nosiły nakrycia głowy. Kampera należy wyposażyć w odpowiednią ilość książek, gier, puzzli, kolorowanek i zestaw DVD wraz z zapasam bajek. Dla starszych dzieci przydałby się laptop wraz z mobilnym internetem. Pozwólmy dzieciom uczestniczyć w tak prozaicznych czynnościach jak: sprzątanie , wyrzucanie śmieci, czy pomoc w przygotowaniu posiłków. Często robimy przerwy w czasie jazdy. Szukamy miejsc gdzie dzieciaki chociaż przez chwilkę mogą się wybiegać, czy pograć w piłkę. Podróżując przez dany kraj, staramy się zachęcać nasze dzieci do poznania go, poprzez przeglądanie map, atlasów i przewodników. Wiele ważnych miejsc widzą naocznie dzięki wyprawom caravaningowym, bardzo poszerza to ich horyzonty. Na postojach w czasie naszej afrykańskiej wyprawy, zwracałem baczną uwagę aby dzieci nie wbiegały w wysokie trawy, zarośla i chaszcze. Istniało ryzyko ugryzienia przez jadowite owady czy węże. Jak zwykle podróżowaliśmy bocznymi drogami. W drodze do Rabatu doświadczyliśmy czegoś nowego, z grupy mężczyzn stojących przy meczecie wychodzi jeden, opluwa nasz samochód i czyniąc jakieś ruchy ręką mówi coś po Arabsku. Jesteśmy zaskoczeni takim zachowaniem ale wywołuje ono u nas gromki śmiech, chyba nas przeklął. Zachowanie to sprawiła odwieczna wojna kultur albo odkryte ramiona mojej żony. Zdarzenie to sprawiło, że zrezygnowaliśmy z naszej zasady podróżowania bocznymi drogami i wjechaliśmy na autostradę. Podróż jak na warunki marokańskie przebiegła dosyć sprawnie i na obiad byliśmy w Rabacie.CDN.
Źródło: wolnycaravaning.pl/viewtopic.php?t=101

Copyright (c) 2009 Oficjalny serwis Koła Naukowego Slawistów w Łodzi | Powered by Wordpress. Fresh News Theme by WooThemes - Premium Wordpress Themes.