Mazda 323F BJ 1.6 osiągi

Oficjalny serwis Koła Naukowego Slawistów w Łodzi

Temat: Poprawa osiągów po zmianie oleju - czy to napewno dobry objaw?
Ponieważ to mój pierwszy post chciałbym na wstępie powitać serdecznie wszystkich Forumowiczów.

Niedawno stałem się posiadaczem Mazdy 323f BJ z 1999 roku o przebiegu 180 000 km. Oczywiście jako jedną z pierwszych czynności była wymiana oleju. Od poprzedniego właściciela uzyskałem informację, że zalewał syntetyczny Mobil 1, ale nie ustaliłem dokładnie jakiej klasy.

Po lekturze forumowych postów postanowiłem zalać ELF Evolution SXR 5W30. I tu moje pytanie i prośba o poradę.
Czy aby na pewno dobrze postąpiłem? Czy przy takim przebiegu 5W30 to właściwy wybór?
Po zmianie oleju wyraźnie odczułem poprawę osiągów. Szczególnie zauważalne na dwójce. W ogóle to silnik tak jakby lżej pracuje.
Zastanawiam się czy cieszyć się z tego czy nie?
Czy w silniku DITD przy przebiegu 180 kkm można zakładać jakieś zużycie oleju przy normalnej eksploatacji czy jeśli go ubywa to znaczy że źle się z nim dzieje.
Czy jeśli okaże się, że zacznie ten olej konsumować to zmienić na coś gęstszego 5W40 lub 10W40?

Pozdrawiam,
Bartek
Źródło: froum.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=63340



Temat: Brak mocy, słabe osiągi, nie wkręca się na wysokie obroty
Witam,

stałem się niedawno szczęśliwym posiadaczem Mazdy 323F BJ (2002, DITD). Autko super, gdyby nie niepokojący brak mocy zwłaszcza na niskich obrotach. Zbiera się bardzo słabo, a Vmax na autostradzie to 140 kml/h.

Poprzedni właściciel powiedział, że w serwisie gdzieś na pomorzu zidentyfikowano problem z czujnikiem ciśnienia doładowania (Boost Sensor) i zamiast niego wstawiono zwykły opornik dający stały sygnał. Kupiłem nowy czujnik (prawie 800zł oryginał), ale po jego zainstalowaniu autko nadaje się co najwyżej do podziwiania, bo jeździć się nim prawie nie da :/ Zbiera się fatalnie i w ogóle nie wkręca się na wyższe obroty. Nie dymi i nie wydaje żadnych podejrzanych odgłosów, deska rozdzielcza też nic niczym nie mruga.

Czy macie może jakieś sugestie co mogę sprawdzić/wymienić samemu przed udaniem się do autoryzowanego pastucha w celu sprowadzenia wszystkich koni z pola do stajni? Będę bardzo wdzięczny!
Źródło: froum.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=22587


Temat: Mazda 323 BJ
oglądałem dziś to http://otomoto.pl/mazda-323f-C6033416.html generalnie tez inne egzemplarze, ale większość jest w dieslu. Ten egzemplarz to chyba jedyna w której kierownica nie jest wytarta jak w aucie z przebiegiem 500 tys. Czy one na prawde są takie podatne na wycieranie???


przebieg bez problemów można sprawdzić w ASO
wszystkich BJtek? rozumiem, ze najczęściej pierwszych 3 lat użytkowania...

No i generalnie mam jeszcze dylemat 1.5 czy 1.8 ?
W 323C BA miałem do czynienia z 1.5 88KM w "słynnym" Z5 i generalnie po mieście to wystarczało, w trasie..hmm zawsze mogłoby być więcej. Spalanie miałem w mieście max do 9 l, w trasie 6.5 l. BJ jest z sielnikiem 1.5 cięższa o ok 100kg od 323C więc obawiam się, że osiągi spadną sporo, natomiast czy 1.8 dużo wiecej pali??
Źródło: froum.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=25276


Temat: Predkosc a obroty silnika

o co chodzi z tymi przelozeniami skrzyni biegów bo nie ogarniam. roznice v/rev No o nic nie chodzi - one są stałe dla danego modelu/silnika/karoserii. Wersje benzynowe też mają różne przełożenia skrzyni biegów i bywają tacy co np. przekładają zębatkę piątego biegu z 1.8 FP (90KM) do 2.0 FS'a, bo im bardziej odpowiada przełożenie i osiągi/spalanie. W przypadku DiTD modele 323 BJ i 626 GF mają identyczną skrzynię (także premacy) - różnica jest w przypadku GW czyli kombi (inny jest pierwszy i piąty bieg).
Z tego co pamiętam to w GW stała przekładnia "razy" ostatni bieg daje przełożenie 22,85 obrotów silnika na km/h (RPM/22,85=V) i jest to przełożenie mechaniczne, fizyczne. Jeśli ktoś ma inne przełożenia to już problem skrzyni biegów albo niedokładności liczników, która wynika z niedokładności liczników bądź nieliniowości


JAk moze samochod ktory ma w karcie wozu wbite dla 90 KM 175 km/h i dla 101KM chyba 185 km/h pojechac 200 km/h i to jeszcze nie byl koniec rozbiegu. To jest dość proste. W przypadku mazdy DiTD podawane Vmax jest przeliczeniem prędkości przy max punkcie mocy (4000rpm) - jeśli silnik rozkula się więcej - Twoja radość (i stacji benzynowej). Silniki znane są z tego, że się docierają (teraz nazywa się to spasowaniem), więc po tym okresie osiągi auta są naturalnie lepsze niż przy wyjściu z fabryki. Auto przy opuszczaniu hali jedzie tyle ile fabryka dała (czyli np. te 185) a po rozjeżdżeniu się wzrastają i moc, i Nm, i prędkość. Grzybuś ma 152KM i 344Nm, chociaż auto nie było tuningowane.
To gratis od Mazdy za wierność marce



rexwolf podaje dane które wskazuje licznik.... prędkość licznikowa a rzeczywista deko się różni... szkoda ze nie zrobiłem zdjęcia No cóż - ja wtedy zrobiłem...

Źródło: froum.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=53176


Temat: Przerywa na LPG
Witam! Zwracam się z prośbą o pomoc do osób, które zajmują się na co dzień
samochodowymi instalacjami gazowymi.

Niedawno założyłem sekwencyjną instalację gazową do mojej mazdy ( 323 BJ 1999r. 1.8 GT, moc 114 KM ). W dniu założenia po pierwszej regulacji mechanik powiedział, że silnik dostaje lewego powietrza, co jest skutkiem przepuszczającej uszczelki przy kolektorze ssącym i że koniecznie trzeba ją wymienić, bo to uniemożliwia poprawną regulacje. ( na laptopie podczas jazdy próbnej wykres szedł w góre i nagle się "rozpraszał" w czasie gdy silniczek przerywa)
W zakresie obrotów od około 2200 do około 3500 silnik przerywa na każdym biegu za wyjątkiem "jedynki". Jadę sobie np. 80 na 5 biegu i chcę przyspieszyć do prędkości około 100-110 km silnik się przydusza. Daję buta na jedynce - jest ok - wrzucam dwójkę i jest DZIURA w obrotach i nagły wzrost obrotów, później przyduszenie i normalna praca na wyższych obrotach. Tak samo jest przy zmianie biegu z 2 na 3 przy gwałtownym przyspieszeniu. Nawet gdy jadę powoli w mieście około 50-60 km na IV biegu silniczek przerywa nawet przy spokojnej, standardowej jeździe!
Gdy trzymam go w powyżej 3 tysięcy obrotów jest dobrze - ale ile można katować silnik ...

Części w instalacji gazowej są firmy TOMASETTO. Reduktor jest wstawiony do mocy do 140 koni.
Instalacja była regulowana już może z 10 razy i nic praktycznie nie pomogło.
Kable wysokiego napięcia wymienione - nowe nowiutkie. Na świecach jednoelektrodowych przerwa była ustawiana na 0.7 i na 0.6 - POPRAWY ŻADNEJ, dodam jeszcze że na tych świecach auto miało gorsze osiągi, ociężale przyspieszało, 140 - 150 to max możliwości był.

Aktualnie wstawione sportowe świece BOSHA - 4 elektrodowe, dynamika o wiele lepsza, praktycznie brak różnicy między PB a LPG, ale na LPG PRZERYWA i PRZYDUSZA niemiłosiernie.

NA BENZYNIE TEGO PROBLEMU NIE MA.

Mechanicy u których montowałem LPG wymienili komputer sterujący od gazu, wiązkę elektryczną, jakieś cewki od wtrysków, wtryski, listwe. Trochę się poprawiło i teraz przerywa od około 2800 obrotów do około 3200 ale już nie tak mocno jak przed tym.
Źródło: froum.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=37938


Temat: Zlot Wiosenny MazdaSpeed RYKI 8-9.04.2006
Zlot Wiosenny RYKI 8-9 kwietnia 2006 r.

Klub MazdaSpeed zaprasza wszystkich miłośników aut marki Mazda z całego kraju na spotkanie, które odbędzie się 8 i 9 kwietnia 2006 r. w Rykach. Wielu z nas miejsce jest znane z poprzednich zlotów na płycie lotniska, gdzie i tym razem zostaną zorganizowane konkurencje zręcznościowe z pamiątkowymi nagrodami. Wieczorem odbędzie się impreza klubowa w Hotelu Olivia, który zapewnia również nocleg.

Plan spotkania

Sobota, 8 kwietnia

godz. 10.30-11.30 - zbiórka uczestników na stacji benzynowej Orlen przy wjeździe do Ryk (po prawej stronie) oraz rozdanie odpowiednich identyfikatorow/deklaracji

godz. 12.00 - wspólny dojazd na lotnisko i rozpęczecie konkurencji sprawnościowych

- 1/4 mili
- pomiary osiągów G-Tech'em
- slalom i kwadrat
- free-style
- konkurs CarAudio sound-off, jedna klasa dla wszystkich [NOWE]

godz. 18.00 - wyjazd do Hotelu Olivia na kolację i imprezę do późnej nocy

Nauczeni doświadczeniami z zeszłych wizyt w Olivii tym razem nie będzie takiego wyboru jedzenia, żeby nie czekało się na nie godzinę. Dlatego będą zestawy obiadowe w cenie 20 zł:
2 rodzaje zup: żurek i węgierska
2 rodzaje dań II:
1) kotlet z pieczarkami+ziemniaki zapiekane+surówki
2) kotlet "devolaj"+ziemniaki zapiekane+surówki

MOŻEMY MIEĆ WŁASNĄ WÓDKĘ!
ALE PIWO I NAPOJE MUSIMY KUPOWAĆ W OLIVII.

Niedziela, 9 kwietnia

Relaks w klubowym towarzystwie po męczącej sobocie.

Opłaty

Koszt wjazdu na lotnisko pokrywający opłatę za korzystanie z obiektu (na lotnisku będzie toi-toi) i obsługę zlotu wynosi:

Liczy się dzień wpływu pieniędzy na konto klubowe

Od 14 do 31 marca 2006 r.
- 25 PLN - Klubowicz
- 35 PLN - auta niezrzeszone

Od 1 kwietnia 2006 r. oraz przy wjeździe w dniu zlotu
- 35 PLN - Klubowicz
- 45 PLN - auta niezrzeszone

Dodatkowo przy wyborze opcji noclegowej prosimy o doliczenie 50 zł od osoby (koszt jednego noclegu w hotelu).

UWAGA! Noclegi można zamawiać tylko do 30 marca* - PROSIMY WPŁACAĆ PIENIĄDZE ZA HOTEL NAJPÓŹNIEJ DO 04.04.2006! Po tym terminie rezerwujecie miejsca na wlasną ręke!

* pokoje będą rezerwowane według kolejności wpłat

Przykład: jestem Klubowiczem, place wczesniej, przyjeżdżam z dziewczyną i nocuję - wpłacam 125 zł (50+50+25).

Prosze zapisywać się w tym wątku (proszę również o deklarację noclegu oraz ew. sprecyzowanie typu pokoju) i jednocześnie przelać pieniądze za uczestnictwo na klubowe konto.

Marcin Sobolewski
ul. Wojska Polskiego 67/22
18-500 Kolno
50-10205558-1111-122773800026
PKO BP SA OR/Białystok

z dopiskiem "nick Wiosna 2006"

Lokalizacja





MegaSpot RYKI 2004

Zlot Jesienny 2005

Lista obecności

1. Globy i Solo (Protege) - nocleg x2
2. Crimer (Xedos 9) - nocleg x?
3. Papajo (323F BJ) - 25 zł
4. spec (Sierra) - nocleg x1 - 50 zł
5. młody1921 (MX-3) - nocleg x?
6. DEVIL (RX-7) - nocleg x1 - 75 zł
7. misiolot (929 HB)
8. Schlosser (Mazda 6)
9. amra (323F BA) - nocleg x?
10. Sebekk (626 GE) - nocleg x1 - 75zł
11. Brylant - 25 zł
12. Kamil_v6 - 35 zł
13. Daniel_S6 - 35 zł
14. Czypak - 35 zł
15. tco_tm - nocleg x2 - 125 zł
16. brii (MX-3) - nocleg x2 - 125 zł
17. madalena (MX-5) - nocleg x1 - 75 zł
18. Violetka (MX-5) - nocleg x1 - 75 zł
19. Kubutek (121 DB) - nocleg x1 - 75 zł
20. Morder i krzynio323f (MX-3) - nocleg x2 - 135 zł
21. Hawkins (626 GD) - nocleg x1 - 75 zł
22. Tommy_007 (626 GE)
23. MazDarek (626 GD)
24. ReServeD626 (626 GE) - nocleg x2 - 125 zł
25. Holly (323F BG) - nocleg x2 - 125zł
26. Adam626 (626 GD) - nocleg x1 - 75 zł
27. mbmaster (MX-6)
28. nero (MX-3) - nocleg x1 - 75 zł
29. Heniek (626 GE)
30. Xionc (Xedos 6) - nocleg x2 - 125 zł
31. młody1921 (MX-3) - 35 zł
32. tomekrvf (626 GE) - 35 zł
33. MarciniAnia (MX-6)- nocleg x2 -125 zł
34. Kamil323f (323F BG) - nocleg x1
35. POL4K (323F BG) - nocleg x1 - 50 zł
36. RAF21
37. Aidan (MX-3) - nocleg x2 - 135 zł
38. MarVin (323F BA)
39. Woytaz (626GD) - nocleg x2 - 100
40. zAgatka (323F) - nocleg x1 - 85zł
41. Slepyhso - 35 zł
42. Doman (323C BA) - nocleg x2 - 135 zł
43. Bender noclegx1 - 75 zł
44. MARRUD (MX-6) 35 zł
45. xedor69 (Xedos6) - 35 zł
46. bartekkk
47. tryk


Bardzo proszę o zaznaczanie wyboru opcji noclegu i ilości osób. Tylko konkretne zapisy - do zobaczenia
Źródło: froum.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=19836


Copyright (c) 2009 Oficjalny serwis Koła Naukowego Slawistów w Łodzi | Powered by Wordpress. Fresh News Theme by WooThemes - Premium Wordpress Themes.